Tuğba Taş
Akademisyen
Academician
TR
2002 yılında Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümünü bitirdikten sonra yüksek lisans ve doktora eğitimini aynı üniversitenin Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı’nda tamamladı. 2005 yılından beri Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinde görev yapıyor. Akademik çalışmaları görsel kültür, feminist teori ve fotoğraf teorisi ile tarihi üzerine odaklanıyor. Araştırmalarında görsel kültür ve iktidar arasındaki kesişim noktalarını inceliyor; feminist ve queer sanat pratikleri, sokak sanatı ve şiddetin görsel temsili konularını ele alıyor. Acı ve travmanın görsel temsillerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, bu imgelerin kamusal söylem ve kolektif hafıza üzerindeki etkilerini araştırıyor. Ayrıca, göç bağlamında aile fotoğraflarının hafızayı inşa etme yollarına odaklanıyor. Fotoğraf tarihini araştırarak sosyal hareketleri, direnişi ve marjinal sesleri belgeleme rolüne vurgu yapıyor. Histeri ve onun görsel temsili üzerine odaklanarak, psikiyatrik tanının tarihsel ve toplumsal cinsiyet boyutlarını vurguladığı çalışmaları bulunuyor.
EN
After earning a bachelor's degree in journalism from the Faculty of Communication at Ankara University in 2002, she pursued both her MA and PhD in the Department of Radio, Television, and Film at the same university. Since 2005, she has been a faculty member at Ankara University's Faculty of Communication. Her academic work spans visual culture, feminist theory, and the theory and history of photography. With a particular focus on the intersections of visual culture and power, her research delves into feminist and queer art practices, street art, and the visual representation of violence. She critically examines the portrayal of suffering and trauma in images, exploring how these representations shape public discourse and collective memory. Additionally, she investigates the ways in which family photographs construct memory in the context of migration and analyzes the history of photography, emphasizing its role in documenting social movements, resistance, and marginalized voices. Her focus on hysteria and its visual representation highlights the historical and gendered dimensions of psychiatric diagnosis.